Skolios, ur min synvinkel

I februari 2007 opererades jag för skolios i Linköping. Skolios är en snedvridning av ryggraden. Den är böjd åt höger eller vänster om man ser den bakifrån. Här får du följa mina tankar inför och efter operationen, och du får höra mina berättelser om hur jag upplever skoliosen. Förutom bloggen når du mig på barajagjohanna@hotmail.com

tisdag, mars 13, 2007

Agrafferna borta!

Två distriktssköterskor var just här hemma och tog bort mina 40 agraffer (stygn, fast de ser ut som klamrar från en häftapparat) från ärret. Vilken befrielse! Det gjorde inte ett dugg ont. Det var värre att ta bort de vanliga stygnen jag hade efter dränen till lungan och slangen till halsen.

Nu är det inget som stramar på samma sätt och jag har lättare att räta upp mig. Skönt. Nu: dags för den dagliga promenaden till garaget.


1 vecka och 6 dagar efter op

5 Comments:

Blogger Carro said...

Skönt att höra att det inte gjorde ont att ta bort de där "häftklamrorna" :)
40? inte illa.. hehe, nu är det iaf lite mindre metall kvar i kroppen ;)

3/13/2007 10:46:00 em  
Blogger Johanna said...

Haha precis. 40 stycken är inte så lite det, men som sagt, det gjorde inte alls ont. Ibland var det nästan skönt faktiskt, för det har kliat så mycket runt ärret och när de då drog bort agrafferna kändes det nästan som om någon kliade, haha.

3/14/2007 11:21:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Bra att du får dina promenader. Det är ju en början. Marathonlöpen kan vänta.

3/14/2007 12:09:00 em  
Blogger Johanna said...

Ja, Marathonlopp väntar jag nog några dagar med... ;)

3/16/2007 09:11:00 fm  
Blogger Lugnetetc said...

Har du tänkt på det franska ordet agrafe? det är det vanliga ordet för klämma! ;-)

3/19/2007 09:25:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home