Skolios, ur min synvinkel

I februari 2007 opererades jag för skolios i Linköping. Skolios är en snedvridning av ryggraden. Den är böjd åt höger eller vänster om man ser den bakifrån. Här får du följa mina tankar inför och efter operationen, och du får höra mina berättelser om hur jag upplever skoliosen. Förutom bloggen når du mig på barajagjohanna@hotmail.com

fredag, mars 02, 2007

Kraftansträngning från sjukhussängen

Operationen gick jättebra. Perfekt tydligen, förutom att narkosläkaren råkade punktera min ena lunga. Men den är okej nu, har röntgats tre gånger och har plockat ut slagen som satt i lungan och jag andas bättre.

Min pappa skrev två kommentarer till föregående inlägg, läs det, för jag orkar inte skriva så mycket mer. Livet är ju ingen dans på rosor just nu, höll precis på att svimma när jag skulle ställa mig upp med mitt gåbord. Vända mig, sätta mig och ställa mig upp gör jag absolut inte själv och de gör förbannat ont.

Men jag mår förvånansvärt bra ändå. Återhämtar mig rätt okej tycker jag.


2 dagar efter op

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Som anhörig så blir man förundrad över all teknik på dagens sjukhus. I synnerhet alla slangar från kroppen, som kopplas till någon maskin. Jag var med idag när läkaren drog ut en dränageslang från lungan. En slang mindre. Slangen från den andra lungan slipper du nog på söndag. Men det finns några kvar.... Vi tog några bilder idag, som förhoppningsvis blir publicerade när du orkar bättre.

Jag är hemma nu i Falun och ska prata med blommorna i din lägenhet i morgon. Mamma fortsätter hos dig som extra ideellt arbetande sjukvårdsbiträde. Det behövs när det är fullbelagt på avdelningen.

Kämpa vidare och kram från Pappa!

3/03/2007 12:01:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Vad skönt att höra att op gick bra :D Så slipper man oroa sig sj .

3/03/2007 01:24:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Min mor har skvallrat om din blog, å det är verkligen skönt att höra att allt har gått bra! Krya på dig.. eller vad man nu skriver. :)

3/03/2007 11:26:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Otroligt skönt att hitta en blogg som berör allt som har med en skolios operation att göra. Har letat länge! Väntar själv på operation som ska gå av stapeln i höst i Göteborg. Kommer läsa dagligen här, det lovar jag :) Kämpa på! Mvh Anna

3/03/2007 02:07:00 em  
Anonymous Anonym said...

hej äntligen har jag hittaten till som har skolios och är opererad jag opereades september 2004 i linköping, jag hete Åsa nilsson min mail adress är orkan_asa@hotmail.com
du får gärna maila mig ha det så bra.

8/27/2008 07:16:00 em  
Anonymous Anonym said...

Tack for intiresnuyu iformatsiyu

12/05/2009 02:17:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home