Skolios, ur min synvinkel

I februari 2007 opererades jag för skolios i Linköping. Skolios är en snedvridning av ryggraden. Den är böjd åt höger eller vänster om man ser den bakifrån. Här får du följa mina tankar inför och efter operationen, och du får höra mina berättelser om hur jag upplever skoliosen. Förutom bloggen når du mig på barajagjohanna@hotmail.com

söndag, mars 04, 2007

The bitch is here, men bara lite

Lite bitch-syndrom kanske har kommit idag.

1. Lura mig inte och säg att det är pannaka när det är raggmunkar! Raggmunkar är inte samma sak. Till lunch fick jag ris, vita och gröna bönor och igårkväll var det falafel med pulvermos. Till skillnad mot många andra älskar jag pulvermos men fick inte ner så mycket igår – den maten skulle jag vilja ha idag istället för osmakliga raggmunkar.

2. Katetern… aj! Det känns som om jag håller på att kissa på mig trots att jag såklart inte gör det. Men det är fruktansvärt irriterande och nu är det så mycket fifflat med slangarna att jag bara är öm och irriterad och ständigt kissnödig.

3. Dvd-helvetet vill inte fungera! Jag kan inte beskriva hur frustrerande det är det inte finns någon fjärrkontroll och jag som kan ligger invalid i sängen medan en oteknisk morsa står vid TV:n och fattar noll… precis som resten av personalen…


Dessutom har jag ändrat rubrik på bloggen. "Ett liv med skolios" låter så... drastiskt. Trots allt, med en stor operation, så är skolios inga konstigheter. "Skolios, ur min synvinkel" känns mer korrekt.

4 dagar efter op

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

gud, ja lider med dig! du måste ha det jobbigt nu! fast ja ser ändå fram mot operationen eftersom att den gör så att jag får ett lite bättre liv :) Hoppas du blir bättre snart! Kram /Elin

3/04/2007 10:30:00 em  
Blogger Johanna said...

elin: Men det är faktiskt ingen större fara. Alla återhämtar sig ju olika fort och så men det gäller bara att ha lite jävlaranamma och kämpa på. Klart att det tar på krafterna, men än så länge har det gått förvånansvärt bra och sååå fruktansvärt jobbigt är det inte. Det kommer gå bra för dig med! Kram

3/05/2007 09:22:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Mmm... raggmunk - med fläsk!!! Härligt!!!

Bra med titelbytet!

Du får vara hur bitchig du vill - det är du värd!




Så passa på!!!

3/05/2007 04:36:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home