Skolios, ur min synvinkel

I februari 2007 opererades jag för skolios i Linköping. Skolios är en snedvridning av ryggraden. Den är böjd åt höger eller vänster om man ser den bakifrån. Här får du följa mina tankar inför och efter operationen, och du får höra mina berättelser om hur jag upplever skoliosen. Förutom bloggen når du mig på barajagjohanna@hotmail.com

lördag, mars 03, 2007

Trött dag

Ligger här och får serverat varmt te med honung. Har lite ont i halsen känner jag. Varmt te var gott... En halv bulle ligger här, vi får väl se om jag får i mig den. Tydligen var jag hungrig väldigt tidigt, faktiskt redan på uppvaket... och att jag åt tre rån med smör och drack lite nyponsoppa igår var väldigt tidigt tydligen. Jag vågar inte äta så mycket bara. Rädd att få upp det igen. Idag var det beställt lunchbricka till mig, men hade absolut ingen matlust, så jag åt knappt en potatis.

Är mycket tröttare idag än igår. Har mest sovit hela dagen. Skulle titta på Hitta Nemo, men somnade ifrån. Orkar inget. När jag senare fick hjälp att sätta mig upp vid sängkanten blev det snurrigt och jag blev likblek och fick lägga mig ner igen. Lite tendens till halsont gör också att det är jobbigare än normalt att prata. Ska ner till röntgen lite senare idag igen och röntga andra sidan där jag är opererad. Ska bli skönt när jag får ta bort det dränaget, då kanske jag kan andas ännu bättre.

Herregud, det är jobbigt att ligga och ner och skriva, så jag lägger ner detta för den här gången...


3 dagar efter op

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hälsningar från storebror "Långben". Krya på dig, men ta det lugnt först och vila dig i form!

3/03/2007 06:48:00 em  
Anonymous Anonym said...

Hej Johanna,

Skönt att höra operationen gick bra. Hoppas att du snart blir piggare.

/Amandas mamma

3/03/2007 06:59:00 em  
Anonymous Anonym said...

Skönt att höra att operationen gick bra Jag opereras 13 mars, har också skolios. Ha det bra

/Robin

3/03/2007 08:19:00 em  
Anonymous Anonym said...

måste va väldigt jobbigt nu efter op

3/04/2007 12:27:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Hej! Så skönt att allting har gått bra med operationen, även om du nu inte är ditt piggaste jag nu efter allt :)

3/04/2007 03:50:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home