Skolios, ur min synvinkel

I februari 2007 opererades jag för skolios i Linköping. Skolios är en snedvridning av ryggraden. Den är böjd åt höger eller vänster om man ser den bakifrån. Här får du följa mina tankar inför och efter operationen, och du får höra mina berättelser om hur jag upplever skoliosen. Förutom bloggen når du mig på barajagjohanna@hotmail.com

lördag, november 04, 2006

Det första man tänker på när man vaknar

Idag var första dagen sedan besöket i Linköping som jag vaknade utan att tänka på operationen. Det känns bra. Det tog dock inte mer än en kvart innan det dök upp i huvudet, men det var skönt att vakna och tänka på något annat. Det kommer säkert bli bättre och bättre ett tag, för att närmare op-datum bli mer nervöst och oroligt igen.

3 Comments:

Blogger Cliff Hanger said...

Jag ska gå in och kika här då och då. Önskar dig allt gott!

11/04/2006 04:37:00 em  
Blogger Johanna said...

Cliff Hanger: Tack så mycket!

11/04/2006 06:13:00 em  
Anonymous Anonym said...

Jag är 49 år och opererade mig för skolios 1977. Då hade jag 72 gr på en krök. Det var det bästa jag gjort! Jobbigt för jag var 17 år och mina kompisar hade SÅ roligt den sommaren. Fick ligga 2 veckor på ett mkt strickt sätt, sedan 1 år med korsett. Sedan har jag varit frisk, jobbat hårt, tränat och levt som vanligt. Nu har man upptäckt en förträngnig där staget sitter fast som gör att jag har väldigt ont i mina ben när jag promenerar. Men det var ändå värt det!
En operation är den bästa lösningen, och nu har gått 32 år, metoderna är mkt bättre!
Lycka till!!!!!

7/13/2009 08:20:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home