Skolios, ur min synvinkel

I februari 2007 opererades jag för skolios i Linköping. Skolios är en snedvridning av ryggraden. Den är böjd åt höger eller vänster om man ser den bakifrån. Här får du följa mina tankar inför och efter operationen, och du får höra mina berättelser om hur jag upplever skoliosen. Förutom bloggen når du mig på barajagjohanna@hotmail.com

lördag, november 04, 2006

Hemska tanke!

Jag ryser av tanken på sjukhussängar, slangar, sprutor, blod och inte minst nålar och blodådror...

Jag måste väl inte ha dropp...?

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej Johanna,
Tack för dina kommentarer i min blogg. Jag kommer att följa din skoliosblogg med stort intresse!
Som du redan konstaterat, så ser operationerna (och konvalescensen) väldigt annorlunda ut nu än vad de gjorde "på min tid".
Jag vill verkligen gratulera dig till att du skall opereras, och jag hoppas att din oro inför operationen kommer att blekna.

*varma tankar till dig*

11/05/2006 02:15:00 em  
Anonymous Anonym said...

Hej Johanna!

Jag lever också med skolios, har haft korsett i ca 3 år (under högstadietiden).
Det var väldigt nära för mig att bli stelopererad men jag slapp undan med en hårsmån. Det jag undrar lite över är om du har provat att gå till en kiropraktor?
Kan varmt rekommendera det annars! Om inte annat för att få bort de spänningar i musklerna man får efter att vara "felbelastad" så länge!

Lycka till med din operation, är säker på att den kommer att gå bra :)

//Jessica

11/05/2006 02:43:00 em  
Anonymous Anonym said...

---> BaraJagJohanna: Hej Johanna. Kul att du skrev en kommentar. Ja, vi är jätteglada för Jennys skull. Och jag hoppas verkligen inte att det ändrar sig i framtiden... Jag ska kolla in dina båda bloggar och följa dig fram till över operationen. Det kan vara intressant. Kram på dig. (Kopierar in detta i dina båda bloggar).

11/05/2006 03:00:00 em  
Blogger Johanna said...

thewitch: Tack! För det känns faktiskt som ett "grattis" till operationen. Även om jag är lite orolig för komplikationer så ska det bli så skönt att inte vara såhär sne.

Jessica: Jo, jag gick faktiskt hos kiropraktor när jag var yngre, innan jag fick korsett (den fick jag när jag var 14). Det var väldigt skönt efteråt, jag kände mig helt mjuk och skön i ryggen! Hoppas att din rygg inte blir sämre.

Bim: Jag har svarat på min andra blogg så jag nöjer mig med att ge en kram tillbaka. ;)

11/05/2006 07:36:00 em  
Anonymous Anonym said...

Ja, det var verkligen menat som ett GRATTIS till operationen.
För även om det är en stor grej att gå igenom, så kommer din skolios bli bättre än vad den någonsin skulle kunna bli utan operation. Och med mina erfarenheter så vågar jag lova dig att du inte kommer ha besvär av skoliosen i framtiden.

Jag vill verkligen hålla kontakten med dig i det som ligger framför dig!

11/05/2006 10:45:00 em  
Blogger Johanna said...

thewitch: Jo, utan operationen blir jag ju sämre hela tiden och det är inte långt till det är ohållbart... Ja, kom hit då och då vettja, det är skönt att ha någon som vet vad det handlar om...

11/27/2006 10:52:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home