Skolios, ur min synvinkel

I februari 2007 opererades jag för skolios i Linköping. Skolios är en snedvridning av ryggraden. Den är böjd åt höger eller vänster om man ser den bakifrån. Här får du följa mina tankar inför och efter operationen, och du får höra mina berättelser om hur jag upplever skoliosen. Förutom bloggen når du mig på barajagjohanna@hotmail.com

fredag, mars 16, 2007

Små, små steg framåt

Jag var precis ute på den dagliga promenaden (som inte har blivit daglig de två senaste dagarna). Först gick jag runt huset och ner till bryggan, längst ut på bryggan och så tillbaka - detta är längre än till garaget och tillbaka. Dessutom fortsatte jag traditionellt till garaget, och så tillbaka. En bra bit längre alltså, utan att det var superjobbigt. Dessutom klarade jag trappsteg med vänster ben utan att hålla i något/någon. Det gäller att börja ta fasta på de små framstegen.

2 veckor och 2 dagar efter op

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du har fattat galoppen, tjejen! "Det gäller att ta fasta på de små framstegen." :)

3/16/2007 04:19:00 em  
Blogger Carro said...

Ja absolut :) det är ju som de säger; "det är de små sakerna i livet som räknas". Och det funkar ju mycket väl med din nuvarande situation :)

3/16/2007 06:18:00 em  
Blogger Johanna said...

I guess, I guess. Även om det känns som om jag är halvt invalid (eller rörelsehindrad som en kompis sa, och rörelsehindrad är jag ju faktiskt, mer eller mindre), så märker man framsteg på en vecka, om man tänker efter.

3/16/2007 09:33:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home