Skolios, ur min synvinkel

I februari 2007 opererades jag för skolios i Linköping. Skolios är en snedvridning av ryggraden. Den är böjd åt höger eller vänster om man ser den bakifrån. Här får du följa mina tankar inför och efter operationen, och du får höra mina berättelser om hur jag upplever skoliosen. Förutom bloggen når du mig på barajagjohanna@hotmail.com

lördag, februari 24, 2007

Inte bli sjuk, inte bli sjuk, inte bli sjuk...

Igår vaknade jag med halsont, var dessutom tjock i halsen och var seg i huvudet resten av dagen. Kände mig inte särskilt kry i kroppen. Det gör jag inte idag heller. Kanske var det inte så smart att åka på hockeyresa till Västerås och skrika sig hes, komma hem mitt i natten och bara sova fem timmar innan jag steg upp för att jobba. Men vad gör man? Ikväll är det dessutom tänkt att jag ska ha fest, och så är det jobb imorgon igen. Jag är livrädd att jag ska bli sjuk. Blir jag det kan jag ju inte opereras. Vet inte ens om jag får opereras som jag mår nu. Det borde jag få. Men även om jag bara har lite ont i halsen och är seg i huvudet, så känner jag mig ju inte frisk... jäkla skit.