Skolios, ur min synvinkel

I februari 2007 opererades jag för skolios i Linköping. Skolios är en snedvridning av ryggraden. Den är böjd åt höger eller vänster om man ser den bakifrån. Här får du följa mina tankar inför och efter operationen, och du får höra mina berättelser om hur jag upplever skoliosen. Förutom bloggen når du mig på barajagjohanna@hotmail.com

måndag, februari 19, 2007

Upp och ner, ner och upp

Svängigt värre! (Humöret.) Förra veckan var allt uppåt. Operations-och-allt-därtill-tankar finns ständigt i huvudet, men jag har ändå varit uppåt. Nu börjar jag svaja igen. Ajaj. Det är jobbigt när för många människor börjar tänka på mig och önska mig lycka till och vara medlidande. Just nu vill jag helst inte prata så mycket om det.

Har varit hemma från jobbet. Vaknade med migrän, som mildrats till "bara" påträngande huvudvärk. Jättejobbigt. Särskilt som jag ska iväg på reikibehandling ikväll. Mamma har en väninna som utför reiki, så jag ska testa det tre gånger den här veckan. Tydligen så ska reikin hjälpa mig att bli lugnare inför operationen och jag ska också läka bättre både psykiskt och fysiskt. Det är ju alltid värt ett försök...

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej, hoppas du känner dig bättre nu. Hur gick det med reikibehandlingen? Hjälpte det dig något?

Jag tänkte önska dig lycka till med allting nu, för jag åker imorgon till Falun (!) med familjen, stannar övernatt där, sen bilar vidare till Sälen på söndag (har sportlov nu), så jag kommer inte ha tillgång till dator på ett tag. Men jag kommer tänka på dig den 28:e! (:

PS. ett praktiskt tips till sjukhusvistelsen efter operationen: be om bedövningsplåster! (till alla kanyler, sprutor mm) Min syrra rekommenderar det. Du kommer förmodligen uppskatta dom och deras verkan, jag vet att jag nog kommer göra det :)

2/23/2007 06:17:00 em  
Blogger Johanna said...

carro: Jag har inte märkt något av reikin än (mer än att jag varit väldigt lugn efter behandlingen), det kanske jag gör först efter operationen, men å andra sidan vet jag ju inte hur det hade varit om jag inte fått reiki, så jag vet inte. Ha det superbra i Sälen!

2/24/2007 07:42:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home