Skolios, ur min synvinkel

I februari 2007 opererades jag för skolios i Linköping. Skolios är en snedvridning av ryggraden. Den är böjd åt höger eller vänster om man ser den bakifrån. Här får du följa mina tankar inför och efter operationen, och du får höra mina berättelser om hur jag upplever skoliosen. Förutom bloggen når du mig på barajagjohanna@hotmail.com

måndag, februari 26, 2007

Dan före dan (före dan)

Drömde en massa. Sov till 12. Blev alldeles förvånad - så länge har jag inte sovit på evigheter. Men det kanske behövdes då. Vaknade med spänningshuvudvärk och har det fortfarande. Mår illa lite då och då.

Nervössymtom?

Imorgon drar jag. I övermorgon gäller det. Shit pommes frites!

Tankar far inte runt så fasligt mycket i hjärnan, är mest... lite borta. Men något jag har funderat över är narkosen. Lite läskigt är det allt. Och tänk om jag får för mycket så att något händer? Eller tänk om jag får för lite och vaknar under operationen? Självklart händer det förmodligen inte, läkarna vet ju vad de gör. Men ändå.