Skolios, ur min synvinkel

I februari 2007 opererades jag för skolios i Linköping. Skolios är en snedvridning av ryggraden. Den är böjd åt höger eller vänster om man ser den bakifrån. Här får du följa mina tankar inför och efter operationen, och du får höra mina berättelser om hur jag upplever skoliosen. Förutom bloggen når du mig på barajagjohanna@hotmail.com

måndag, november 06, 2006

Overkligt

Folk frågar mig om operationen.

Jag berättar för folk om operationen.

Men det känns inte som om jag pratar om mig själv! Det hela är väldigt overkligt. Det känns mycket märkligt att säga "jag ska opereras i februari". Jag har aldrig i hela mitt liv övernattat på ett sjukhus och nu ska jag vara inlagd på ett i över en vecka, 34 mil hemifrån, och jag ska genomgå världens ingrepp... Det känns helt absurt.

5 Comments:

Blogger Pumita said...

Jag vet absolut ingenting om skolios (förutom det jag har läst här på din blogg) så jag ska inte ge mig in i någon diskussion om hur det är. Vill bara önska dig allt gott! Det går säkert bra ska du se! Tråkigt bara att du ska opereras så långt hemifrån. Man är rätt känslig när man måste ligga på sjukhus och då vill man ju ha sina närmaste omkring sig.

11/06/2006 11:29:00 em  
Blogger Johanna said...

Det är som sagt ingen fara att ha skolios, det är varken konstigt eller något speciellt... tycker jag. Men operationen är ju minst sagt lite läskig. Fast det ska nog gå bra. Mamma tänker vara sjuskriven under den veckan och delar av familjen tänker åka ner, så jag kommer säkert att ha nära runtomkring, hur lite de än kan roa mig kan det säkert vara skönt... Tack för din omtanke!

11/07/2006 08:13:00 fm  
Blogger Cliff Hanger said...

Det är nog lika bra att det känns så. Lättare att hantera då, antar jag.

11/10/2006 12:41:00 fm  
Blogger Johanna said...

cliff: Ja, jag tror faktiskt också det.

11/11/2006 12:38:00 fm  
Anonymous Anonym said...

hej

jag har opererats fyra gånger för min skolios. har du några frågor eller funderingar så får du jättegärna höra av dig till mig

sara_d_1982@hotmail.com

12/19/2006 10:04:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home