Skolios, ur min synvinkel

I februari 2007 opererades jag för skolios i Linköping. Skolios är en snedvridning av ryggraden. Den är böjd åt höger eller vänster om man ser den bakifrån. Här får du följa mina tankar inför och efter operationen, och du får höra mina berättelser om hur jag upplever skoliosen. Förutom bloggen når du mig på barajagjohanna@hotmail.com

lördag, juli 26, 2008

Ingen tejpning den här sommaren!

Förra sommaren var jag ju tvungen att tejpa mitt är. Den här sommaren låter jag ärret vara i solen. Ibland smörjer jag in själva ärret med den högsta solskyddsfaktorn jag har, bara för att jag inte är säker på om det fortfarande kan bli fult av solen... Men det ska det ju inte bli, det är ju ett halvår som gäller.

Det jag har märkt är att nu när övriga magen och ryggen fått lite färg, så syns inte ärret lika mycket som tidigare. Det blir lite jämnare färg. Dessutom har jag sedan förra sommaren haft skarpa ränder efter tejpen, vilket först nu håller på att försvinna.

Inom kort kommer bilder på hur mitt ärr ser ut nu.

1 år och 5 mån efter op

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

jag har oxå skolios, och jag undrar en grje, jag har typ en vridning i ryggen oxå så att ryggen står ut mer på ena sidan, hade du det oxå? och om du hade det blev det bättre efter operationen?

1/06/2009 06:28:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home