Skolios, ur min synvinkel

I februari 2007 opererades jag för skolios i Linköping. Skolios är en snedvridning av ryggraden. Den är böjd åt höger eller vänster om man ser den bakifrån. Här får du följa mina tankar inför och efter operationen, och du får höra mina berättelser om hur jag upplever skoliosen. Förutom bloggen når du mig på barajagjohanna@hotmail.com

söndag, februari 27, 2011

Rida går också bra!

Jag i mitten.


Jag är färdigutbildad journalist. Jag bor i London den här våren – pluggar engelska och foto. Och i går var jag ute i landsbygden och galopperade. Jag hade inte ridit på drygt tio år, så jag var riktigt nervös. Men vad bra det gick! Och hur ryggen klarade det? Inga problem över huvud taget. Har ganska mycket träningsvärk i dag (inte bara i ryggen, utan i låren, rumpan, magen, vaderna, vristerna, you name it), men framförallt mår jag himla bra – för det var så oerhört härligt!


4 år (!!!) efter op

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tack för din fina blogg om skolios och för att du delar med dig av dina erfarenheter! Mitt barnbarn (tonårstjej) har nyligen opererats för skolios (också Linköping). Den har gått bra. Hon var tidigare så rädd för operation! Jag sökte info om skolios på nätet och hittade din blogg som jag tipsade mitt henne om. Hon blev lugnad av det du skrivit om dina erfarenheter och rädslan för operationen försvann. Nu är hon hemma igen, lite ont naturligtvis, men ser positivt på framtiden. Tack för att du så fint beskrivit dina tankar om och erfarenheter av din operation! Strongt gjort. Lycka till!

5/06/2011 02:10:00 em  
Blogger Johanna said...

Tack för din kommentar! Hoppas det går bra för ditt barnbarn!

6/04/2011 06:22:00 em  
Anonymous Jenny said...

Jag kommer att genomgå en skoliosoperation om bara 5 dagar. Jag blev superinsprirerad av din blogg och bestämde mig för att starta en egen. Sagt och gjort, attlevamedskolios.blogg.se heter den och jag har nu börjat skriva om mina tankar inför operationen. Du får hemskt gärna kika in, jag vill att så många som möjligt,som ska göra något liknande, ska kunna läsa om mina erfarenheter och känna att de inte är ensamma om att genomgå något liknande. Du är bäst, tack!

1/21/2012 06:01:00 em  
Blogger Johanna said...

Hoppas allt gått bra med din operation, Jenny! Och jag blir jätteglad att du inspirerats av mig. Ska genast kolla in din blogg.

2/20/2012 10:45:00 em  
Anonymous Anonym said...

My favourite hobby is horse riding.
Exam Questions

2/21/2012 07:52:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home