Skolios, ur min synvinkel

I februari 2007 opererades jag för skolios i Linköping. Skolios är en snedvridning av ryggraden. Den är böjd åt höger eller vänster om man ser den bakifrån. Här får du följa mina tankar inför och efter operationen, och du får höra mina berättelser om hur jag upplever skoliosen. Förutom bloggen når du mig på barajagjohanna@hotmail.com

söndag, november 12, 2006

Att bli sjukskriven

Tankar på pengar finns förstås i huvudet: hur jag ska klara mig under sjukskrivningen. Även om jag har föräldrar som kan hjälpa till, så är det klart att jag vill klara mig själv.

Jag jobbar bara 75% och får just nu inte gå upp på heltid. I och med att jag kommer att vara heltidssjukskriven i minst två månader, och därefter eventuellt kunna jobba halvtid, är sanningen den att jag inte kommer att gå runt ekonomiskt. Det gör jag inte nu (går runt ekonomiskt), och hur ska det då gå att få en sjuklön på 75%? Givetvis vill jag ha heltid i vilket fall som helst, men ännu viktigare är det för att jag ska få en bra sjuklön.

Imorgon är det nog dags att ringa Försäkringskassan och höra hur det fungerar egentligen. Hur länge måste jag ha jobbat heltid innan sjuskrivningen för att få sjuklön för min 100%-tjänst? Jag har hört olika från olika håll, men bör nog få reda hur det fungerar i mitt specifika fall.

2 Comments:

Blogger becka said...

Bidragsdjungeln kan vara snårig....hoppas verkligen du får en hyfsad sjukpeng. Annars blir det liksom "dubbel bestraffning", att BÅDE vara sjuk OCH pank...

11/13/2006 09:06:00 fm  
Blogger Johanna said...

Mm, och det är nog så det kommer att bli... jag är liksom pank nu när jag INTE är sjuk, vad tror du jag kommer vara sen? Phu.

11/13/2006 11:44:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home