Skolios, ur min synvinkel

I februari 2007 opererades jag för skolios i Linköping. Skolios är en snedvridning av ryggraden. Den är böjd åt höger eller vänster om man ser den bakifrån. Här får du följa mina tankar inför och efter operationen, och du får höra mina berättelser om hur jag upplever skoliosen. Förutom bloggen når du mig på barajagjohanna@hotmail.com

tisdag, mars 27, 2007

Sömn

Ända sedan operationen har jag sovit väldigt dåligt på nätterna, vilket såklart är jobbigt. Jag vaknar ständigt och är stel och måste ändra ställning och inget sätt är riktigt bekvämt att ligga på.

Ofta är jag trött på kvällarna och lägger mig därför väldigt tidigt, runt nio-tio, vilket jag annars aldrig skulle göra. Detta medför såklart att jag vaknar tidigt på mornarna också. Det är ganska tråkigt, då dagarna blir ganska långa när man är ensam. Igår var jag pigg och tänkte att jag lika gärna kunde stanna upp lite längre, så kanske jag kunde sova till nio i alla fall. Trodde jag, ja, jag vaknade lika tidigt för det…

Igårkväll var första kvällen jag struntade i att ta en smärtstillande tablett, så nu är tanken att jag ska vara helt utan. Det är bara Panodil som är kvar att trappa ner på. Jag tror att det kommer att fungera. I värsta fall får jag ta en extra smärtstillande vid behov. I alla fall, inatt började jag drömma att jag hade väldigt ont och jag ringde till Linköping och fick åka dit, för att ha så ont var tydligen inte normalt. Det beslutades att jag var tvungen att opereras om, för metallstagen satt inte fast ordentligt. Jag var helt förtvivlad och när jag vaknade vid tvåtiden på natten trodde jag att drömmen var sann. Mindre trevligt.

3 veckor och 6 dagar efter op

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Låter som en verklig mardröm!

3/27/2007 12:39:00 em  
Anonymous Anonym said...

Vardagen går vidare. Du med dina tankar, TV-tittande och bloggande. Jag med mina resor och tankar hemåt. Idag korta möten i Gävle, Nyköping och Södertälje, plus drygt 5 timmar på tåget. Nu på hotellet i Stockholm med tankarna på din vardag hemma.

Visst är det roligare att vara hemma och peppa dig för alla framsteg som görs och som kommer att göras. Tankarna finns ändå alltid hos dig och din vardag. Du har en unik energi, som kommer att fullfölja tillfrisknandet mot en ny framtid som du själv har förtjänat.

I morgon tre möten i Stockholm. På kvällen till Visby för ett par olika möten under torsdagen. Vi ses till helgen!

Kram från Pappa!

3/27/2007 11:44:00 em  
Blogger Johanna said...

Linn: Skojar du!

Pappa: Tacktack för pepp. Jäklar vad resande... I helgen blir det mer: LEKSAND!!!

3/29/2007 11:14:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home