Skolios, ur min synvinkel

I februari 2007 opererades jag för skolios i Linköping. Skolios är en snedvridning av ryggraden. Den är böjd åt höger eller vänster om man ser den bakifrån. Här får du följa mina tankar inför och efter operationen, och du får höra mina berättelser om hur jag upplever skoliosen. Förutom bloggen når du mig på barajagjohanna@hotmail.com

onsdag, maj 16, 2007

Favoritjeansen får vara med igen

För ungefär en vecka sedan provade jag mina favoritjeans, ett par väldigt tighta stuprör. Jag har inte kunnat använda dem efter operationen, då det har gjort jätteont på mitt överkänsliga vänsterlår. För en vecka sedan när jag provade kändes det mycket bättre, men det var fortfarande lite obehagligt att dra på dem över vänsterlåret.

Idag provade jag dem igen. Och det var inga problem - det gjorde inte ett dugg ont! Trots att de var extremt tighta (jag hade glömt hur tighta de faktiskt var), var jag såklart tvungen att ha på mig dem idag. Men det märks att jag har vant mig vid baggyjeansen, strumpbyxorna och mjukisbyxorna som jag har använt de senaste elva veckorna.

11 veckor efter op