Skolios, ur min synvinkel

I februari 2007 opererades jag för skolios i Linköping. Skolios är en snedvridning av ryggraden. Den är böjd åt höger eller vänster om man ser den bakifrån. Här får du följa mina tankar inför och efter operationen, och du får höra mina berättelser om hur jag upplever skoliosen. Förutom bloggen når du mig på barajagjohanna@hotmail.com

lördag, april 28, 2007

Skoliosträff

Ibland kan det vara skönt att prata med andra som har skolios, för att utbyta erfarenheter, ge tips och råd eller bara få lite förståelse. Kanske kan det till och med vara skönt att träffa någon? Skoliosforum håller vi nu på att diskutera och planera en eventuell skoliosträff till hösten!

Tanken är att få ihop ett gäng för att träffas och knyta kontakter, ställa frågor, ge tips, råd, stöd och så vidare. Det kan vara alla möjliga: tjejer och killar som behandlas med korsett eller kanske kommer att få korsett, ungdomar som väntar på att opereras, vuxna som opererades för många år sedan, relativt nyopererade, föräldrar till barn/ungdomar med skolios och så vidare.

Låter det intressant? Var med och diskutera och planera fram träffen på forumet. Det diskuteras under rubriken Skoliosträffar. Mer information kommer säkerligen att komma upp här på bloggen också.

Etiketter: ,

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej Johanna,

Vi är också intresserade av en träff. Vi bor i Falkenberg.

Amandas mamma

5/02/2007 12:36:00 em  
Anonymous Anonym said...

Hej. Är en tej utanför Jönköping, är kanske intresserad av träffen och vet en till skoliostjej härifrån som kanske kunde följa med. Men det beror ju på vart när och hur.

5/02/2007 01:00:00 em  
Blogger Johanna said...

Vad roligt att ni är intresserade!

Bli gärna medlemmar på forumet som jag länkar till i inlägget, och var med och rösta om var och när en träff skulle passa, samt ge förslag och så vidare. Vi har räknat ut att Örebro rent avståndsmässigt är bäst för alla, men enligt omröstningar på forumet vill de flesta ha den i Stockholm. En eventuell träff kommer förmodligen att bli i slutet av augusti/början av september.

5/02/2007 01:18:00 em  
Anonymous Anonym said...

Hej igen

Jag röstar också för Stockholm.
Smidigt med tåg om man inte vill köra bil. Sen är det ju alltid roligt att få komma till Stockholm...


Jag har gjort ett försök att bli medlem i forumet för länge sen men något gick fel, sen har det inte blivit av. Ska göra ett nytt försök. Har varit inne och läst lite och det är intressant att läsa hur olika man kan uppleva en korsett t ex. Amanda verkligen hatade sin.

Åsa

5/02/2007 01:52:00 em  
Anonymous Anonym said...

Åsa, ja, det är många olika erfarenheter. Jag förstår Amanda. ;) (även om jag själv varken hatade eller älskade min, jag var ganska likgiltig till den)

Det är lite kruxigt att bli medlem på forumet, då man måste fylla i en kod som är skapad för att hindra spam. Men det står var du hittar koden och lyckas du inte - skriv något i gästboken där man kan skriva även om man inte är medlem. Vänliga människor kommer att hjälpa dig. :)

5/02/2007 04:18:00 em  
Anonymous Anonym said...

Tack for intiresny Blog

12/05/2009 02:17:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home