Skolios, ur min synvinkel

I februari 2007 opererades jag för skolios i Linköping. Skolios är en snedvridning av ryggraden. Den är böjd åt höger eller vänster om man ser den bakifrån. Här får du följa mina tankar inför och efter operationen, och du får höra mina berättelser om hur jag upplever skoliosen. Förutom bloggen når du mig på barajagjohanna@hotmail.com

torsdag, maj 10, 2007

Frihet!

Då mina föräldrar är utomlands i några dagar, lånar jag mammas bil under tiden. Jag körde bil för första gången på 2,5 månader i förrgår, och det går bra. Så länge jag inte kör några längre sträckor är det lugnt, och även om jag sitter nästan lika upprätt som i en buss, så blir jag ändå beredd och kan parera för gupp på ett annat sätt när det är jag själv som kör. Vilken frihet - det känns som om jag har fått körkort på nytt! Inte för att jag kommer att nyttja den så mycket, men det var en otrolig frihet att kunna ta bilen till stan idag när jag skulle fika med en kompis - plötsligt blev jag lite mer självständig i några dagar.

10 veckor och 1 dag efter op

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Åh, vad härligt! Bil inger en sådan stor frihetskänsla, särskilt nu i ditt fall kan jag tänka mig. Kul att du gjort framsteg så att du t.o.m. kan köra bil nu! Go girl! ;)

5/10/2007 09:53:00 em  
Anonymous Anonym said...

Ps, Du kanske borde köra med hjälm, för säkerhets skull? Som en viss annan, liksom.. :D Ds.

5/10/2007 09:54:00 em  
Blogger Johanna said...

Linn, ja, det är jätteskönt. Att sitta upprätt i en bil annars är inte så bekvämt, då fäller jag gärna bak sätet en bit. Men att köra själv är skillnad, då får jag trycka emot med gas, broms och koppling vilket är skönt. Dessutom bestämmer jag själv hur snäva svängar jag tar eller hur många gropar jag kör ner i... :) Så att köra går lika bra som förr! (Hehe, ja, hjälm kanske vore nåt. Ska ta fram ridhjälmen som en viss annan. ;))

5/11/2007 08:49:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home