Skolios, ur min synvinkel

I februari 2007 opererades jag för skolios i Linköping. Skolios är en snedvridning av ryggraden. Den är böjd åt höger eller vänster om man ser den bakifrån. Här får du följa mina tankar inför och efter operationen, och du får höra mina berättelser om hur jag upplever skoliosen. Förutom bloggen når du mig på barajagjohanna@hotmail.com

måndag, maj 14, 2007

Inte lika överkänslig

Jag märker hela tiden att saker och ting går bättre. Men jag undrar om jag vilar för lite? Jag har ingen aning om det är viktigt att jag lägger mig och vilar, eller om det inte spelar någon roll. Jag ligger väldigt, väldigt lite om dagarna. När jag blir alltför trött i ryggen får jag tvinga mig att lägga mig i soffan och titta på TV eller läsa.

Överkänsligheten i vänsterlåret har övergått till något annat, en annan sorts känsel. Att ta lätt på låret går bra (det gick inte förut), det är först när man trycker som det gör ont. Men jag kan faktiskt massera det (!), vilket var totalt otänkbart för ett par veckor sedan. Nu går det, det är nästan plågsamt skönt att göra det, så det kanske ger något, jag vet inte. Eftersom det är förbättrat och annorlunda mot tidigare, har jag nu i alla fall goda förhoppningar om att det kommer att försvinna helt.

Känselbortfallet i mage/ljumske är dock oförändrat - fortfarande ingen känsel.

10 veckor och 5 dagar efter op