Skolios, ur min synvinkel

I februari 2007 opererades jag för skolios i Linköping. Skolios är en snedvridning av ryggraden. Den är böjd åt höger eller vänster om man ser den bakifrån. Här får du följa mina tankar inför och efter operationen, och du får höra mina berättelser om hur jag upplever skoliosen. Förutom bloggen når du mig på barajagjohanna@hotmail.com

tisdag, maj 01, 2007

En av sjukhusliggandets följder

När jag kom hem från sjukhuset för snart åtta veckor veckor sedan, misstänkte jag att jag hade fått urinvägsinfektion. Genom vårdcentralen här hemma fick mamma (som fick åka och lämna mitt urinprov eftersom bilåkning inte kändes så lockande så nära inpå operationen) veta att de flesta som har haft kateter får urinvägsinfektion.

På sjukhuset var jag väldigt irriterad på grund av katetern - efter några dagar blev jag superkissnödig trots att man inte ska känna sig kissnödig när man har kateter, det sved och jag kände mig allmänt irriterad. Sköterskorna sa då åt mig att jag skulle vara uppmärksam på urinvägsinfektion.

Och urinvägsinektion var precis vad jag hade fått, visade det sig väl hemma, så förutom en näve Panodil och smärtstillande OxyContin varje dag fick jag numera också äta ytterligare tre tabletter om dagen (antibiotika) mot urinvägsinfektionen.

Nu har jag nog fått det igen. I och med att jag hade det ganska nyligen, vet jag hur det känns och känner igen symtomen. Så imorgon blir det nog vårdcentralen och Apoteket som gäller - igen. Skillnaden är att den här gången kan jag ta mig dit på egen hand...

8 veckor och 6 dagar efter op

3 Comments:

Blogger Carro said...

Oj, låter jobbigt! Hoppas du blir av med det snart..

5/05/2007 01:09:00 em  
Blogger Johanna said...

Carro: Proverna visade faktiskt inget, men antibiotika fick jag ändå. Hrm. :)

5/05/2007 05:28:00 em  
Anonymous Anonym said...

The write-uρ has established helpful to mе personally.
It’s verу infoгmative and уou really are clearly quіte еduсated in this arеa.
Υou get pοpped my sight tо be able
to various opinion of thіs sρecific subject matter togethеr with
intriguing and ѕtгong articlеs.



my ωeb-sіte ... http://www.google.com/

4/29/2013 11:57:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home