Skolios, ur min synvinkel

I februari 2007 opererades jag för skolios i Linköping. Skolios är en snedvridning av ryggraden. Den är böjd åt höger eller vänster om man ser den bakifrån. Här får du följa mina tankar inför och efter operationen, och du får höra mina berättelser om hur jag upplever skoliosen. Förutom bloggen når du mig på barajagjohanna@hotmail.com

måndag, januari 15, 2007

GEEE MIIIIG EEEETT...

L! skulle jag vanligtvis skrika (följt av I och F, som i LIF, Leksand, ni vet). Men nu skriker jag: DATUM! Jag har fortfarande inte fått något datum för operation. Vid två tillfällen har jag pratat med väntelista/operationstelefonen och jag har nu fått veta att vecka 7 och 8 är fullbokade, så det blir tidigast vecka 9, vilket är sista veckan i februari och risken är ju ganska stor att operationen äger rum i mars istället...

Ett datum är egentligen jobbigt, för det är ganska skönt att säga "jag ska opereras" - så länge jag inte har något datum känns det inte så jobbigt. Med ett datum vet jag exakt när det kommer ske och jag kommer nog bli nervös. Men jag behöver ett datum, för jobbets skull. Och framförallt för att jag inte vill att det ska bli uppskjutet. Jag skulle gärna ta operationen imorgon om jag fick, för att ha det överstökat. Det är trots allt sex månaders läketid och jag vill inte att läketiden ska bli uppskjuten med tanke på framtiden/eventuella studier till hösten/vad jag än ska ta mig till... Så, geee miiig eeeett datum!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Haha, du måste ha Peter Ahlinder som läkare du oxå el? Han är hopplös då det gäller att ge operationsdatum!

Madde

http://madde-maddesblogg.blogspot.com/

3/12/2009 08:04:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home