Skolios, ur min synvinkel

I februari 2007 opererades jag för skolios i Linköping. Skolios är en snedvridning av ryggraden. Den är böjd åt höger eller vänster om man ser den bakifrån. Här får du följa mina tankar inför och efter operationen, och du får höra mina berättelser om hur jag upplever skoliosen. Förutom bloggen når du mig på barajagjohanna@hotmail.com

tisdag, januari 02, 2007

Gott nytt 2007

På min "riktiga" blogg skrev jag ett drömhoroskop om mitt 2007. Tänk om det kunde bli så bra. Ärligt talat, mitt 2007 kommer nog bli... jag vet inte hur jag ska uttrycka det... konstigaste (?) året i mitt liv. Jobbigaste? Jag hoppas kunna säga att det kommer bli det bästa året i mitt liv. Men jag vet ju att det kommer bli ett tufft år. Operation i februari och därefter sex månaders läketid. Det är så svårt att föreställa sig och jag har så svårt att inse att det handlar om mig. Jag börjar bli nervös nu. Nu är det faktiskt 2007 och om fem veckor är det februari: Månaden M som i Dagen D, om ni förstår. Shit pommes frites.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej, jag har också skolios och undrade hur sned din rygg var när du fick din korsett? hoppas allt går bra med operationen :)

1/06/2007 06:18:00 em  
Blogger Johanna said...

sara, jag tror att jag var mellan 40-45 grader sned när jag fick korsetten. Under den behandlingen kom jag ner till 38 grader, eller om det var efter korsettbehandlingen, jag minns inte riktigt...

1/06/2007 09:51:00 em  
Anonymous Anonym said...

Hej Johanna!

Håller tummarna för dig, lycka till, det kommer att gå kanonbra!

//Madelaine (mamma till Mikaela med skolios - som förövrigt växer så det knakar just nu, det lär väl göra att kröken utvecklas snabbt nu)

1/07/2007 09:34:00 fm  
Blogger Johanna said...

Tack, Madeleine! Ja, Mikaelas krök utvecklas säkert snabbt nu när hon växer så mycket. Håll koll på den...

1/07/2007 09:49:00 fm  
Anonymous Anonym said...

när jag växte som mest hade min krök växt typ 10-15 grader på 1-2 mån

1/09/2007 01:25:00 fm  
Blogger Johanna said...

elin, oj, det var mycket! Jag växte inte så fort, men vid 14-årsåldern ökade det verkligen rejält.

1/09/2007 09:19:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home