Skolios, ur min synvinkel

I februari 2007 opererades jag för skolios i Linköping. Skolios är en snedvridning av ryggraden. Den är böjd åt höger eller vänster om man ser den bakifrån. Här får du följa mina tankar inför och efter operationen, och du får höra mina berättelser om hur jag upplever skoliosen. Förutom bloggen når du mig på barajagjohanna@hotmail.com

måndag, januari 08, 2007

Man kan ju tänka såhär också...

Det här är min sista januarimånad med sned rygg. Ungefär.

Hoppas gör jag i alla fall. Det kan ju gå illa, så att jag måste ta ut metallstagen eller nåt, man vet ju aldrig. Men ändå. Förmodligen är det här mitt sista januari som jättesned. Typ. Wohooo!

12 Comments:

Anonymous Anonym said...

hehe =) Jo jag kan jag oxå tänka =) Det kommer var kul att veta hurdet är att vara rak i ryggen oxå , särskilt eftersom man inte är van

1/08/2007 08:16:00 em  
Blogger Johanna said...

elin, precis. Det är ju jättesvårt att föreställa sig. Jag vet ju bara hur det är att vara sned.

1/08/2007 10:58:00 em  
Anonymous Anonym said...

jo , precis =) åååh vad jag längtar =) Det måste bara gå bra ! liiite nervös med..

1/09/2007 01:24:00 fm  
Blogger Johanna said...

Ja, inte konstigt att man är nervös, det är ju väldigt stort trots allt. Det går säkert bra, men man är ju nervös ändå.

1/09/2007 09:21:00 fm  
Anonymous Anonym said...

jo , man är ju det .. ååh vrf måste just jag vara sned ryggad *vill inte *

1/09/2007 09:03:00 em  
Anonymous Anonym said...

Hej. Jag är en tjej på 16 år och jag har precis som du skolios och behandlas med korsett och är orolig om jag ochså behöver opereras, vilket jag då inte vill. men jag hoppas verkligen att operationen går bra för dig! och jag kommer fortsätta läsa och se hur det går.

1/13/2007 04:56:00 em  
Blogger Johanna said...

Tack Simone! Jag vill inte vara pessimistisk, men det kan vara bra att kolla ryggens utveckling, även när läkarna tycker att de vill skriva ut en. I mitt fall förvärrades det så mycket på så kort tid och det är ju såklart lättare (gissar jag på) att operera om ryggen är så rak som möjligt, om du förstår vad jag menar. Hoppas du slipper operation i framtiden.

1/13/2007 06:38:00 em  
Anonymous Anonym said...

tack för svar. Ja jag förstår vad du menar. Jo, de är väl bäst att göra de. Men jag undrar, du behandlades med korsett vad jag förstod? Hur sned var du när ni avslutade den behandlingen? Och jag funderar på att starta en sådan blogg precis som du, kan ju vara rätt bra att få ner alla tankar kring behandlingen och sådant osv.

1/13/2007 08:42:00 em  
Blogger Johanna said...

Jag har så dåligt minne... men jag gissar på att jag var 38-40 grader när behandlingen avslutades. Korsettbehandlingen hjälpte inte mycket för min del. Ja, det är skönt att få ner sina tankar faktiskt, starta en blogg du om du vill det! Lämna gärna adressen i så fall.

1/13/2007 08:51:00 em  
Anonymous Anonym said...

Okej. Ja, jag har precis startat en och skrivit. här kommer adressen. Hoppas du kikar in ibland! http://livetmedskolios.webblogg.se/

1/13/2007 09:46:00 em  
Anonymous Anonym said...

simone: jag kollar din blogg.. sj väntar o väntar ja på op =(

1/16/2007 06:02:00 em  
Anonymous Anonym said...

Hej. Det verkar var väldigt vanligt ändå att ha skolios men varför kan inte dom man känner ha det ibland tänker jag så man kan hjälpa varandra, om ni förstår vad jag menar ;).

10/08/2008 06:03:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home