Skolios, ur min synvinkel

I februari 2007 opererades jag för skolios i Linköping. Skolios är en snedvridning av ryggraden. Den är böjd åt höger eller vänster om man ser den bakifrån. Här får du följa mina tankar inför och efter operationen, och du får höra mina berättelser om hur jag upplever skoliosen. Förutom bloggen når du mig på barajagjohanna@hotmail.com

tisdag, december 12, 2006

Snart är det 2007...

Shit, det är snart januari!! Det slog mig för ett par dagar sedan. Januari betyder att det snart är februari och vad februari betyder för mig är väl ganska självklart. Februari är för mig lika med OPERATION. Det är jätteskrämmande när jag börjar tänka mer ingående på det. Fast det är inte så farligt, jag pratar fortfarande lätt om det med folk och jag mår inte dåligt av att tänka på det.

Lite illa är det dock när jag tittar på Cityakuten (och det är svårt att låta bli att titta - det är trots allt en av favoritserierna). Jag associerar direkt till mig själv och hoppas att de som ska operera mig är lika renliga när de ska tvätta sina händer, men att de till skillnad mot läkarna i Cityakuten struntar i att tjafsa eller prata privatsaker under operationen. Fokusera på mig, tack.

Fortfarande har jag inget datum för operation, men det känns bra. Jag gissar på att min nervositet kommer att stiga betydligt när datumet dyker upp, därför får det gärna vänta...

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Själv väntar jag op i jan-feb skulle fått i nov =(

12/13/2006 07:50:00 em  
Blogger Johanna said...

elin: Ajdå, aldrig kul när de skuter upp det! Jag känner på mig att det blir mars för mig - uppskjutet där med... Hoppas allt kommer gå bra för dig! På vilket sjukhus ska du opereras?

12/13/2006 08:06:00 em  
Anonymous Anonym said...

jag ska opereras på Akademiska i Uppsala .. sj då? /Elin

12/14/2006 08:17:00 em  
Blogger Johanna said...

Aha, okej. Akademiska är bra. Jag kommer opereras nere i Linköping - lååångt bort!

12/14/2006 08:27:00 em  
Anonymous Anonym said...

okeeej

12/14/2006 09:11:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home