Skolios, ur min synvinkel

I februari 2007 opererades jag för skolios i Linköping. Skolios är en snedvridning av ryggraden. Den är böjd åt höger eller vänster om man ser den bakifrån. Här får du följa mina tankar inför och efter operationen, och du får höra mina berättelser om hur jag upplever skoliosen. Förutom bloggen når du mig på barajagjohanna@hotmail.com

fredag, december 01, 2006

Kommer jag pipa i säkerhetskontrollen?

Skolios Forum är en väldigt bra sajt för alla med skolios och andra intresserade. Det är väl inte allt för mycket aktivitet där, men man kan diskutera saker, ställa frågor, rösta, få kontakt med andra "skoliosare", utbyta erfarenheter...

När jag var inne och kikade där idag såg jag en liten diskussion om att gå med korsett genom säkerhetskontroll när man är ute och reser, om de små spännena skulle pipa. Tjejen ifråga tyckte ju att det skulle vara lite pinsamt att visa upp korsetten för vakterna. Som tur var hade hon inte pipit. Men då kom jag att tänka på något ännu värre... metallstagen i ryggen efter operation! Tänk om de piper! "Eeeh, ursäkta mig, säkerhetsvakten, men jag har lite metall i kroppen..."