Skolios, ur min synvinkel

I februari 2007 opererades jag för skolios i Linköping. Skolios är en snedvridning av ryggraden. Den är böjd åt höger eller vänster om man ser den bakifrån. Här får du följa mina tankar inför och efter operationen, och du får höra mina berättelser om hur jag upplever skoliosen. Förutom bloggen når du mig på barajagjohanna@hotmail.com

onsdag, april 04, 2007

Nytt sätt att gå

Det känns att jag inte går som förut. Det är klart lite ansträngt med ett högerknä som gör ont (överansträngt? felbelastat? ansträngt när det försöker vänja sig till den nya kroppen?) och ett vänsterben som skriker när byxorna nuddar huden (jag tror dock att det börjar bli liiiiiiiite, liiiiite, liiite, lite bättre). Men det känns också att det hela är rakare. Mitt vänsterben som förut var kortare måste jag nu lyfta lite extra - nu är ju benen lika långa. Det blir lätt så att det släpar lite i marken.

På hockeyn i söndags tittade min bror på mig och sa att det syns att jag är rakare. Nu känner jag ju själv att jag går konstigt, det känns inte helt snyggt, men det är väl så att jag inte har vant mig än. Bra att det syns att jag är rakare i alla fall!

5 veckor efter op