Skolios, ur min synvinkel

I februari 2007 opererades jag för skolios i Linköping. Skolios är en snedvridning av ryggraden. Den är böjd åt höger eller vänster om man ser den bakifrån. Här får du följa mina tankar inför och efter operationen, och du får höra mina berättelser om hur jag upplever skoliosen. Förutom bloggen når du mig på barajagjohanna@hotmail.com

måndag, april 02, 2007

Uppnått mål

Jag hade ett mål och det var att orka åka på säsongens sista hockeymatch som var igår. Jag har nämligen varit på varenda en av Leksands hemmamatcher den här säsongen (bortsett från lördagen då det var högskoleprovet och jag inte fick smita tidigare, samt 1 november när jag var i Linköping och träffade läkaren inför operationen), förutom nu i kvalserien då jag inte kunnat på grund av operationen.

Jag nådde målet igår och det var riktigt kul att vara tillbaka i arenan och se matchen. Det bästa var också att jag fick min favoritspelares (fransmannen, Bellemare) klubba, signerad samt lite text på franska där det bland annat stod "krya på dig"! Och jag inte bara fick klubben, jag fick den från honom personligen, med franska kindpussar och hela köret. Helt otroligt. Att det var lite tröttsamt för ryggen att sitta stilla länge gjorde inget: Nu har jag ju världens bästa hockeyklubba här hemma.

4 veckor och 5 dagar efter op