Skolios, ur min synvinkel

I februari 2007 opererades jag för skolios i Linköping. Skolios är en snedvridning av ryggraden. Den är böjd åt höger eller vänster om man ser den bakifrån. Här får du följa mina tankar inför och efter operationen, och du får höra mina berättelser om hur jag upplever skoliosen. Förutom bloggen når du mig på barajagjohanna@hotmail.com

söndag, april 15, 2007

Hemma!

Efter lite mer än fem veckor hos föräldrarna, har jag ikväll flyttat tillbaka till min egen lägenhet. Det känns himla skönt. Det har varit jättebra att bo hos föräldrarna och få hjälp med saker, slippa laga mat, diska, tvätta och sådant, men nu är det skönt att vara tillbaka hos mig. Jag ska sova i min egen säng inatt för första gången på över sex veckor...

Att bo ensam innebär ju exempelvis att städa, tvätta och handla. Det är saker jag ännu inte klarar själv då jag inte får bära eller anstränga kroppen mer än nödvändigtvis. Damma lite kan jag ju göra, men inte dammsuga. Bära ner pyttelite tvätt till tvättstugan går ju, men inte en hel tvättkorg. Tur att jag bor i samma stad som mina föräldrar.

6 veckor och 4 dagar efter op

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Sov du gott i din egen säng? :)

4/16/2007 10:47:00 em  
Blogger Johanna said...

Nej, tyvärr, inte jättebra, jag verkar ha vant mig av den. Dessutom var jag sååå trött i ryggen efter allt flyttande och handlande (trots att jag inte bar så mycket), kanske berodde på det. Sov något bättre inatt. :)

4/17/2007 09:10:00 fm  
Blogger Anonym said...

Hej Johanna och tack för tipset! Det råkar vara så att det är jag som initierat hela grejen och fått P3 att haka på. Jag kommer inte att vara med i skoliosprogrammet själv utan tipsade P3 om att söka efter yngre tjejer på skoliosforum. Däremot ska jag sitta med som paneldeltagare och diskutera aktuella samhällsfrågor under våren. Så håll utkik!

4/17/2007 12:56:00 em  
Blogger Johanna said...

Jahaaa! Men gud vad bra att du gjorde det, det är jättebra att det uppmärksammas. Du måste säga till när det kommer på radio, jag får INTE missa det!!

4/17/2007 02:16:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home