Skolios, ur min synvinkel

I februari 2007 opererades jag för skolios i Linköping. Skolios är en snedvridning av ryggraden. Den är böjd åt höger eller vänster om man ser den bakifrån. Här får du följa mina tankar inför och efter operationen, och du får höra mina berättelser om hur jag upplever skoliosen. Förutom bloggen når du mig på barajagjohanna@hotmail.com

lördag, april 14, 2007

Dokumentation av framsteg

  • En någorlunda normal-takts-promenad på 3 km har jag avklarat idag. Ryggen är det egentligen ingen större fara med, de är värre med benen som måste bära allt.
  • Förr kände jag av överkänsligheten på mitt vänsterben när jag gick, vilket gjorde att det var jobbigt att gå med vänster ben. Jag känner inte av det längre. (Alltså: överkänsligheten är kvar om än nååågot förbättrad, men jag känner inte av den när jag går.)
  • Sedan några dagar tillbaka har jag inte längre ont i högerknät. (Peppar, peppar...)

6 veckor och 3 dagar efter op

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Glädjer mig åt din skull. Det blir bar bättre! :)

4/14/2007 06:41:00 em  
Blogger Johanna said...

Linn: Ja, det blir det. Långsamt, låångsamt, lååångsamt... :)

4/15/2007 04:08:00 em  
Blogger Carro said...

...men det går framåt oavsett takten! :) härligt, härligt

4/15/2007 05:47:00 em  
Anonymous Anonym said...

"Långsamt kommer man längst!".

:D

4/16/2007 10:48:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home