Skolios, ur min synvinkel

I februari 2007 opererades jag för skolios i Linköping. Skolios är en snedvridning av ryggraden. Den är böjd åt höger eller vänster om man ser den bakifrån. Här får du följa mina tankar inför och efter operationen, och du får höra mina berättelser om hur jag upplever skoliosen. Förutom bloggen når du mig på barajagjohanna@hotmail.com

fredag, april 06, 2007

Mitt framtidsyrke?

Promenaderna blir längre och det går lättare. Igår var jag ute i 45 minuter och bar på min kamera - då blev jag trött i ryggen. Idag var jag ute i 30 minuter, utan att bära på min kamera. Jag blev inte trött i ryggen, det var bara knäna som sa ifrån.

(Nästan) Alla gulliga sköterskor på barnkirurgiska avdelningen i Linköping var så gulliga och bra, att de lätt skulle inspirerat mig till att plugga till sjuksköterska (och bli lika gullig mot alla barn och ungdomar) - om det inte vore för att jag inte gillar sprutor, nålar, blod, sår och allt sånt äckligt man får se. Jag tror jag satsar på något där jag får skriva istället, men skulle jag ha oturen att hamna på sjukhus igen, finns det ingen tvekan om vart jag vill hamna: då vill jag flygas till Linköping och avdelning 53.

5 veckor och 2 dagar efter op