Skolios, ur min synvinkel

I februari 2007 opererades jag för skolios i Linköping. Skolios är en snedvridning av ryggraden. Den är böjd åt höger eller vänster om man ser den bakifrån. Här får du följa mina tankar inför och efter operationen, och du får höra mina berättelser om hur jag upplever skoliosen. Förutom bloggen når du mig på barajagjohanna@hotmail.com

torsdag, juni 07, 2007

Krock

Idag har jag röntgat ryggen. Igen! Den här gången var det för att min bror och jag var med i en bilolycka. Vi blev påkörda från sidan - rakt in i bildörren där jag satt. Det blev en rejäl smäll och jag blev förstås riktigt orolig för ryggen. Några timmar efter olyckan åkte vi därför till akuten där jag fick träffa läkare och röntga ryggen med tanke på den operation jag har gjort. Tack och lov visade bilderna inga förändringar från bilden jag tog i april (en grundligare jämföring av bilderna ska göras, men det bör inte vara något). Däremot har jag ganska ont i ryggen efter smällen, jag hoppas att det går över.

14 veckor och 1 dag efter op

5 Comments:

Blogger Thérèse Eriksson said...

Usch vad obehagligt! Hur har det gått nu, har bilderna kollats ordentligt? Tänker på dej, drömde faktiskt om dej och det här inatt, weird....

6/12/2007 10:59:00 em  
Blogger Johanna said...

innie: Drömde om mig? Oj, och du är vem...?! :) Jag vet inte om bilderna har kollats, men skulle det vara något, så hör de av sig. Jag har i alla fall inte ett dugg ont i ryggen, knappt i nacken heller.

6/12/2007 11:04:00 em  
Blogger Thérèse Eriksson said...

Jag är Innie :) Jag har följt din blogg läääänge, tror jag skrev nån kommentar för länge sen. Har själv inte skolios och vet egentligen inte hur jag hamnade här, men det var en kväll för flera månader sen och sen läste jag igenom allt till typ två på natten - din berättelse fångade mej och berör mej.
Har själv varit sjuk, men på helt andra sätt, men vet väldigt väl vad smärta är, både fysisk och psykisk. Börjar förhoppningsvis läsa till sjuksköterska i höst, så jag har väl nåt djupt rotat intresse för hur folk tacklar och tar sej igenom sjukdom/skador/handikapp.
Jag läste ditt inlägg om krocken på kvällen, gick och la mej och av nån anledning fanns du med (eller snarare fanns någon med i en krock med en ryggskada) i min dröm. Jag är ganska lättriggad vad gäller drömmar, bearbetar mycket sånt jag tar in dagtid väldigt aktivt i drömmarna...
Jösses, det blev en lång kommentar om nåt litet. Men jag får väl passa på att säga det igen; du berör mej och imponerar på mej!
//Innie

6/13/2007 09:01:00 em  
Blogger Johanna said...

innie: Oj. Vad glad jag blir att du blir berörd. Det är jättekul när folk berättar, annars är det så många som läser men inte kommenterar. Kul att du läser och gillar det. :)

6/13/2007 11:13:00 em  
Anonymous Anonym said...

Ånej! Vilken mardröm!

6/28/2007 06:28:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home