Skolios, ur min synvinkel

I februari 2007 opererades jag för skolios i Linköping. Skolios är en snedvridning av ryggraden. Den är böjd åt höger eller vänster om man ser den bakifrån. Här får du följa mina tankar inför och efter operationen, och du får höra mina berättelser om hur jag upplever skoliosen. Förutom bloggen når du mig på barajagjohanna@hotmail.com

söndag, september 02, 2007

Skål för Johanna!

Igår var det Festen med stort F. Festen som jag tjatat om i över ett halvår. ("När det har gått ett halvår efter operationen och jag är läkt, då jävlar ska vi ha fest!") Från att fler än hälften av dem som skulle komma droppat av och jag trott att vi bara skulle bli fem-sex stycken, droppade folk på i sista minut och vi var tolv stycken i min lägenhet som firade att min rygg är läkt. Hur kul som helst. Det var min kväll igår. Jag fick blommor och vin av mina kära vänner och vi dansade en hel del när vi väl kom ut på krogen.

Och idag mår jag oförskämt bra.

6 månader efter op

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej Johanna!

Jag har via bloggen följt med dig på ditt stora äventyr, och glatts åt din fina läkning, som jag tror kommer av din otroliga förmåga till positivt tänkande, plus gott stöd och massor av kärlek från människorna i din omgivning.

En i reiki-gänget i Säter

9/12/2007 01:40:00 em  
Anonymous Anonym said...

Vad roligt att "ditt" halvår gått nu.
Det där halvåret känns så himla långt när man lägger sig på operationsbordet, men vips har det gått :)

9/14/2007 09:42:00 em  
Blogger Johanna said...

Du från reiki:gänget: Tack för dina ord!

Lina: Ja, det kändes verkligen långt bort när jag var där på sjukhuset, men jag är glad att det har gått fort!

9/14/2007 11:42:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home