Skolios, ur min synvinkel

I februari 2007 opererades jag för skolios i Linköping. Skolios är en snedvridning av ryggraden. Den är böjd åt höger eller vänster om man ser den bakifrån. Här får du följa mina tankar inför och efter operationen, och du får höra mina berättelser om hur jag upplever skoliosen. Förutom bloggen når du mig på barajagjohanna@hotmail.com

måndag, augusti 27, 2007

Ont

Ont i ryggen har jag i princip aldrig - det har jag inte haft på jättelänge. Men nu är det faktiskt tredje dagen på rad som jag har ont. Igår och i förrgår har det inte varit någon fara, men ikväll känns det i ryggraden för varje steg jag tar. Inte mycket, men tillräckligt för att jag ska bli orolig och börja fundera. Det borde ju inte vara något, men för minsta lilla kommer tankarna fram. Har jag helt enkelt hållit igång för mycket med vattenjympa och dans veckan som gick? Borde jag ta det lugnare? Eller har något hänt i ryggen?

Fick tid för återbesök i Linköping idag. 27 september ska jag dit och det ser jag fram emot.

25 veckor och 5 dagar efter op

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Aj! Det låter inte roligt, och framförallt låter det märkligt med tanke på att du har mått så bra hittills. Kan det vara en muskelknuta på grund av träning? MIn läkare sa att musklerna kan fortfarande spöka. Kanske är det träningsvärk som har gjort dig stel? Jag har ingen aning, men kan inte låta bli att spekulera och önska att det ordnar till sig...

8/28/2007 09:23:00 em  
Blogger Johanna said...

Plupp: Kanske överansträngde jag mig lite för mycket under veckan på Cypern bara, jag vet inte, idag har jag nästan inte känt av det alls i alla fall.

8/29/2007 11:37:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home