Skolios, ur min synvinkel

I februari 2007 opererades jag för skolios i Linköping. Skolios är en snedvridning av ryggraden. Den är böjd åt höger eller vänster om man ser den bakifrån. Här får du följa mina tankar inför och efter operationen, och du får höra mina berättelser om hur jag upplever skoliosen. Förutom bloggen når du mig på barajagjohanna@hotmail.com

onsdag, augusti 15, 2007

Nästan ett halvår efter op: mot Cypern!

Det märks så tydligt att det nästan har gått ett halvår. Jag tog mitt första dopp i sjön häromdagen och jag simmade. Det kändes som vanligt, åtminstone med bröstsimmet. Senare på kvällen stod jag på dansgolvet på Harrys och dansade en hel del. Det kändes som vanligt. Jag cyklade alla åtta kilometer hem till mina föräldrar. Det kändes också nästan som vanligt, förutom när jag står upp och trampar - då går det inte riktigt lika bra att trampa runt med vänsterbenet. Men det är en petitess. Dessutom är jag övertygad om att jag kommer att träna bort det.

Jag hade tänkt att det absolut inte skulle bli någon solsemester för mig det här året, med tanke på ärret. Det skulle ändå vara så jobbigt att hålla på att tejpa och jag visste inte om jag skulle orka sitta stilla så upprätt i ett flygplan så länge. Det kändes onödigt helt enkelt. Men det var några månader sedan jag tänkte så... Nu känner jag mig ju helt okej, så det är klart att jag kan åka på solsemester. Igår bokade jag en resa till Cypern. Jag åker på fredag och hälsar på en kompis som jobbar där. Att tejpa ärret är inte jobbigare än att smörja in sig med solkräm, så det är klart att det inte kommer att bli några problem. Jag tejpar dubbelt med tanke på den starka solen, för säkerhets skull, bara.

24 veckor efter op

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Grattis, du verkar må prima liv! Nästan som vanligt trots din stora operation. Hoppas att tiden i flygstolen går bra och att du får en fin tid på Cypern!

8/15/2007 08:14:00 em  
Blogger Johanna said...

Plupp: Ja, jag mår prima liv och nästan helt som vanligt. Jag känner mig i stort sett som vanligt. Det är bara lite småsaker jag märker skillnad av, men de sakerna är inget som påverkar mig. Hoppas du mår bra?

8/16/2007 11:24:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Vad duktig du är! Du förtjänar en solsemester! Tejpa duktigt, sola lagom, men njut för fulla muggar! Ska bli roligt att få höra hur du har haft det sen och hur den långa flygresan gick, både dit och hem. Många kramar!

8/21/2007 10:25:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home