Skolios, ur min synvinkel

I februari 2007 opererades jag för skolios i Linköping. Skolios är en snedvridning av ryggraden. Den är böjd åt höger eller vänster om man ser den bakifrån. Här får du följa mina tankar inför och efter operationen, och du får höra mina berättelser om hur jag upplever skoliosen. Förutom bloggen når du mig på barajagjohanna@hotmail.com

måndag, juli 30, 2007

Hjälp, är känseln påväg tillbaka?!

Plötsligt idag kändes det jättekonstigt på en bit av magen där jag inte haft någon som helst känsel efter operationen. En konstig känsla som jag har svårt att beskriva. Men det har gått fem månader sedan operationen och jag har verkligen vant mig vid att inte ha någon känsel där, därför känns det extremt konstigt nu när jag tror att jag känner lite, litegrann. Jag hoppas det är känseln som är påväg tillbaka... (Men då får den gärna komma tillbaka i ljumsken också.)

En månad kvar till träning nu. (Fast jag måste erkänna att tokdansade på båten natten till i fredags, men jag tror att det är lugnt - det kändes ju okej... Ops?)

21 veckor och 5 dagar efter op