Skolios, ur min synvinkel

I februari 2007 opererades jag för skolios i Linköping. Skolios är en snedvridning av ryggraden. Den är böjd åt höger eller vänster om man ser den bakifrån. Här får du följa mina tankar inför och efter operationen, och du får höra mina berättelser om hur jag upplever skoliosen. Förutom bloggen når du mig på barajagjohanna@hotmail.com

fredag, november 17, 2006

Ärr

Även om jag tänker på operationen rätt ofta, så är det ändå inget som jag tänker djupare på för tillfället, vilket är väldigt skönt. Det känns som så långt fram i tiden. Men snart är vi väl där och då blir det läskigt...

Något som jag ändå har funderat lite på är ärret som jag kommer att få... I och med att jag är så ljus i hyn och nästan lite rödlätt, har jag tydligen sämre läkkött och kommer att få ett fulare ärr än om jag hade haft mörkare hy. Jippi. Nåväl, det är inte hela världen, men det jag har funderat på är om jag skulle kunna få ett snyggare ärr om jag solade tillräckligt mycket till februari... Haha, förmodligen inte, min hy är ju densamma i grund och botten. Men ändå! En månad i Thailand vore kanske någgot? ;)

3 Comments:

Blogger becka said...

Har du kollat med ditt försäkringsbolag? Du borde kunna få pengar därifrån som räcker till att antingen ta bort ärret eller åka på nån resa. Jag har själv plockat ut pengar vid två tillfällen för olika skador, och en kompis till mig fick sjukligt mycket pengar när hon fick en sjukdom och opererades.....Kanske låter dumt men en sådan kompensation är faktiskt en lite ljuspunkt i lidandet.

11/19/2006 10:43:00 fm  
Blogger Johanna said...

Absolut. Jag ska kolla det, det har jag tänkt. Jag har blivit varnad om att ärret kommer att bli fult, dels för att jag är så ljus att jag har sämre läkkött men också för att de skär upp mig på "fel ledd" liksom, mot så som "huden vill"... En kompis fick tio tusen för ett litet men synligt ärr på magen (blindtarmen). Herregud, mitt kommer bli STORT! Så vi får se.

11/19/2006 07:27:00 em  
Anonymous Anonym said...

Haha, du är skön du! Du riskerar att dö under en komplicerad operation, men gnäller över ett litet ärr under en sommarperiod. Inget illa menat ;)

Tycker det är starkt gjort att kunna leva som vanligt och inte deppa ihop totalt över detta. Kan aldrig tänka mig hur det är att ha sån här kronisk defekt.

Stor kram på dig tjejen! And keep on fighting! ;)

11/07/2008 03:15:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home