Skolios, ur min synvinkel

I februari 2007 opererades jag för skolios i Linköping. Skolios är en snedvridning av ryggraden. Den är böjd åt höger eller vänster om man ser den bakifrån. Här får du följa mina tankar inför och efter operationen, och du får höra mina berättelser om hur jag upplever skoliosen. Förutom bloggen når du mig på barajagjohanna@hotmail.com

onsdag, september 19, 2007

Om träning

Det är så roligt att känna att det går bättre för varje träningspass. Idag körde jag mitt tredje pass och det är jättetydligt att det går bättre och bättre för varje gång. Då menar jag inte främst att jag orkar mer, utan mer att rörelserna - både i konditionen och i styrkan - fungerar bättre och bättre. Jag vågar nog mer också. Situps och armhävningar var läskigt första gången. Likaså att springa. Det är fortfarande ovant och känns lite konstigt i benen, men det fungerar bättre. Och när jag cyklade hem från träningen slog det mig plötsligt att jag cyklar som vanligt. Fort. Och guppen känns inte det minsta i ryggen. Det är jättekul att märka sådant här, fortfarande. Det blir träning igen redan imorgon. Det är skönt att få träna igen.

6,5 månader efter op

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

hej.
jag är 14 år och ska innom nästa år (2008) oppereras.

Jag cyklar alltid till och från skolan varge dag. Efter opperationen kommer det då att göra ont i ryggen när jag cyklar?

Gjorde det ont när DU cyklade och hur lång tid tog det innan du började cykla för första gången efter op.?

För övrigt så har denna bloggen hjälp mig med att förstå hur det ungefär kommer att vara efter op.

Tack

11/28/2007 04:20:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home