Skolios, ur min synvinkel

I februari 2007 opererades jag för skolios i Linköping. Skolios är en snedvridning av ryggraden. Den är böjd åt höger eller vänster om man ser den bakifrån. Här får du följa mina tankar inför och efter operationen, och du får höra mina berättelser om hur jag upplever skoliosen. Förutom bloggen når du mig på barajagjohanna@hotmail.com

fredag, november 02, 2007

Bloggen 1 år!

Igår för ett år sedan var jag på Universitetssjukhuset i Linköping för första gången. Ett år sedan jag vaknade med en nervositet så stor att det inte går att beskriva. Ett år sedan jag fick beskedet från min läkare: jag måste opereras. För ett år sedan hade jag inte en aning om hur jag skulle må, känna eller se ut om ett år. Nu har det alltså gått ett år år sedan det läskiga beskedet och jag är opererad, jag är läkt och bortsett från några petitesser mår jag i princip som vanligt, bara lite rakare.

Idag för ett år sedan startade jag den här bloggen, för min egen skull, för att skriva ner mina oroliga tankar och frågor och för att dokumentera. Enbart för mig själv.

Bloggen är ju uppenbarligen inte bara för mig längre, utan tydligen för väldigt många, och det är jätteroligt. Jag fortsätter skriva så länge jag har något att skriva om. Med andra ord: troligen ett bra tag till, eftersom jag har något att skriva om för det mesta...

4 Comments:

Blogger Malin said...

Jag har läst din blogg sedan du började skriva och för min del var det bra att veta hur det var där nere och vad som skulle hända innan operationen. Jag gjorde den första operationen sista maj i år.

11/02/2007 04:24:00 em  
Blogger Johanna said...

Malin: Den "första" operationen, säger du. Måste du göra flera?

11/03/2007 03:50:00 em  
Blogger Malin said...

Hur mkt känner du av ryggen idag?

11/04/2007 04:41:00 em  
Blogger Johanna said...

Malin: I princip inte alls, faktiskt. Jag får tänka efter när jag får en sådan fråga, för jag tänker inte så mycket på ryggen på det sättet längre - och det tyder ju på att jag faktiskt inte känner av den.

11/04/2007 05:15:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home